Soubory v programu Fenomén loutka

Spastiks / HAMU, Praha
Dopad (60‘, 8+)

Režie: Tomsa Legierski
Dramaturgie: Jana Macíčková
Scénografie: Rufina Bazlová, Viktorie Drdová
Hrají: Lukas Bláha, Barbora Ješutová, Ludmila Ješutová, Andrej Lyga, Helena Machová, Šimon Pliska
Několik slov o inscenaci:
Jak bude Země vypadat za sto či dvě stě let? Bude člověk stále pánem tvorstva, nebo se utopí v hromadách odpadků? Neotřelá sci-fi podívaná o tom co se stane až to přeženeme a matka příroda nás nakope do koulí. Darwinova evoluční teorie v praxi. Nové živočišné a rostlinné druhy bující v postapokalyptické budoucnosti plné nevstřebatelného odpadu.
Několik slov o souboru:
Lukas Blaha
Spoluzaložil novocirkusové uskupení Cink Cink Cirk, se kterým vystupoval napříč Českou Republikou, Polskem, Holandskem a Švédskem. Studoval a účastnil se dílen pod vedením Radima Vizváryho, Bernda Ogrodnika. V současné době studuje druhým rokem na pražské HAMU, obor Nonverbální divadlo.
Šimon Pliska
Vystudoval ostravskou konzervatoř obor literárně dramatický ve studiu herectví, pokračuje na Pražské Hamu obor nonverbální divadlo. Je zakladatelem divadelního souboru Koza dojí krev a taneční skupiny SOPEL.
Helena Machová
Při studiu na vědecké vysoké škole se začala věnovat kontaktní improvizaci a brzy i jejím možnostem k jevištnímu využití. Od čistě pohybové/ taneční improvizace se posunula až k založení skupiny O hodinu dřív a tvorbě představení na námět a s využitím vlastních textů. Další zkoumání pohybu ji dovedlo k fyzickému divadlu VerTe Dance a později k ateliéru Radima Vizváry, který byl impulzem k přihlášení se na katedru Pantomimy (nyní Nonverbálního divadla), kde studuje druhým rokem.
Barbora Ješutová
V roce 2016 dokončila studium v Budilově divadelní škole, která se zaměřuje na divadelní metodu Jacques Lecoq. Nyní studuje na Hudební akademii múzických umění obor Nonverbální divadlo.
Andrej Lyga
Popri štúdiu na Strednej priemyselnej škole v Poprade (SK), odbor stavebný manažment. Som objavoval divadlo, skrze základnú umeleckú školu a rôznych workshopou všeho druhu, (hlavne v oblasti pohybového divadla.) Po škole následovalo troj ročné obdobie pracovného života. Kde som spoznával divadelní život ako prácu (v praxi). Následne som bol prijatý na vysokú školu HAMU (Praha), odbor nonverbálne divadlo, kde dnes študujem druhým rokom.
Ludmila Ješutová
Střední umělecko-průmyslové školy v Bechyni se účastnila divadelních i recitačních postupových přehlídek a festivalů jako je Wolkerův Prostějov, nebo Jiráskův Hronov a hereckých seminářů s nimi spojených.
2014-2016 -studovala v Budilově divadelní škole založené na metodě francouzského pohybového divadla Jacquese Lecoqa.
Od r. 2016 je členem organizace FysioART- umění s přesahem.
V současnosti je studentkou 2. ročníku Nonverbálního divadla na HAMU.
Workshopy: Gregg Goldston, Irina Andreeva, Enano…

Pátek 30. 6. 2017
Divadlo Karla Pippicha ve 20 hodin (A+B+C+D)

 

 

Studio DAMÚZA, Praha
Houpací pohádky (50´, 4+)

Autor a název literární předlohy: Na motivy pohádek ze stejnojmenné knihy Aloise Mikulky.
Koncept, režie: Diana Čičmanová a Dominik Linka
Hudba: Dominik Linka
Scénografie: Zuzana Vítková
Speciální poděkování za výrobu autíček: Jiří Bubal
Hrají: Diana Čičmanová a Dominik Linka
Několik slov o inscenaci:
Co všechno může vidět malé růžové velblouďátko, podívá-li se na svět z výšky? Co může
zažít během jedné nečekané noční jízdy po obloze, vyhoupne-li se na rožek měsíce? Možná
se stane svědkem děsivé loupeže ukrutného Jollyho Jokera. Možná uslyší rolničku bledě
modrého autíčka cililink, stojícího právě na startu velikého závodu… Možná. Kdo ví. Cesta po obloze je dlouhá a velblouďátko je přeci jen maličké a tuze unavené…
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz

Sobota 1. 7. 2017
Stan u Divadla Karla Pippicha v 10 (D) a v 19 (A+B+C) hodin

 

 

spolek SunCab.org a maringotky
Bylinková exkurze a The Collector

Produkce: Suncab.org
Námět: Kateřina Hadravová (CZ), Tamáš Kovács (HU)
Scénografie: Kateřina Hadravová (CZ), Tamáš Kovács (HU)
Loutky: stínové
Hudba: Jono Heyes (NZ)
Hrají: Kateřina Hadravová (CZ), Tamáš Kovács (HU)

Několik slov o projektu:
Bylinková exkurze, v které si cestu musíte najít sami a stínové komiksové představení o sběratelské vášni. Projekt mimo jiné otevírá diskuzi na téma konzumerizmu, lidských a existenčních práv a ukazuje vznešenost vesmíru a života.
Několik slov o souboru:
Občanské sdružení Sunshine Cabaret (Suncab) je skupina lidí, kteří se zajímají o veřejný prostor, divadlo, vizuální umění, hudbu, ekologii a film. Je otevřenou společností lidí, kteří se snaží o posílení kulturního života nejen na lokální úrovni. Chceme vytvářet kulturní prostředí a společenské události, v rámci kterých můžeme společně vytvářet realitu, která nás baví a shoduje se s našimi hodnotami.
Zásadním cílem všech našich aktivit je nechat umění vstupovat do běžného života lidí. Integrovat do světa, ve kterém žijeme, kulturu v přirozené formě zprostředkováním společného zážitku.

Kontakt:
www.SunCab.org

Sobota 1. 7. 2017
za Divadlem Karla Pippicha od 16 do 22 hodin

 

 

Studio DAMÚZA, Praha
Bajaja (50´, 6+)

Dramatizace: Filip Jevič
Režie: Filip Jevič
Dramaturgie: Jeník Bubal
Hudba: Marek Bělohlávek
Scénografie: Kamil Bělohlávek
Kostýmy: Tereza Venclová
Hrají: Miroslava Bělohlávková a Filip Jevič

Několik slov o inscenci:
Hledá se hrdina, značka: spěchá!
Také vám někdy přijde, že máte doma místo dětí draky? Víte, jak se poznali vaši rodiče? Co
se stane, když král přislíbí své tři dcery třem drakům? Proč Bajaja odjíždí do světa? A proč po
boji vždy utíká?
Rytířská pohádka, která vypráví o skryté lásce a neskrývané udatnosti, o nutnosti a
schopnosti se správně rozhodovat, o poslušnosti, o vzbouření, o prostém lidu i královské
rodině.
Tři draci, dva herci, jeden muzikant, loutky a jedna otočná scéna.
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt:
www.damuza.cz

Neděle 2. 7. 2017
MED v 14 a v 17 (A + B)

 

 

Divadlo Alfa, Plzeň
Cesta do středu země (sopouchem Milešovky) (45´, 8+)

Autor: Šimon Olivětín
Režie: Tomáš Procházka
Výprava: Robert Smolík
Světelný design: Jan Dörner
Hudba: Jan Burian ml.
Hrají: Bob Holý, Martina J. Hartmanová, Radka Mašková, Josef Jelínek a Petr Vydarený

Několik slov o inscenaci:
Na motivy Julesa Vernea, Karla Zemana, Tomáše Procházky a Roberta Smolíka. Neuvěřitelná pouť čtyř plzeňských skautů po cestách téměř zapomenutých.
Lákavý je pro školáky svět dinosaurů a obřích plavuní. A my jim nabízíme možnost prožít dobrodružství se skupinou dětí v inscenaci, která kombinuje divadelní prostředky s projekcemi a triky světa filmu. Vzdává hold Julesovi Verneovi a Karlu Zemanovi, dvěma mužům, kteří hýřili napínavými a zábavnými příběhy a jsou inspirací pro další a další generace vědců, výtvarných umělců, spisovatelů, proroků a vizionářů nebo filmařů. Anebo divadelníků!
Několik slov o divadle:
Divadlo ALFA dlouhodobě patří k významným kulturním institucím města Plzně a plní nezastupitelnou úlohu v procesu kulturní a estetické výchovy především mladé generace (od předškolního věku po střední i vysoké školy, mladé dospělé publikum), jíž nabídkou své kulturní služby poskytuje zajímavou alternativu k převažující „mělké“ mediální či hospodské kultuře. Je reprezentantem soudobé kulturní vyspělosti města Plzně, Plzeňského kraje a potažmo celé České republiky v návaznosti na unikátní dědictví minulosti. Velmi často reprezentuje českou divadelní kulturu v zahraničí.

Kontakt:
www.divadloalfa.cz

Neděle 2. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha ve 15(D) a v 19 (A+B+C) hodin

 

 

Západočeské muzeum, Plzeň
Paleontologie naživo (90´, 5+)

Několik slov o programu:
Unikátní vzdělávací dvojprogram Západočeského muzea v Plzni a divadla Alfa.
Účastníci se během představení Cesta do středu Země (sopouchem Milešovky) v divadle Alfa vypraví do prehistorie – jako diváci, a po té – jako paleontologové – nahlédnou do nejstarších
období naší Země jaksi z druhé strany, prostřednictvím úžasné vědy zvané paleontologie. Projdou obdobím od prvohor až do čtvrtohor, poznají faunu a flóru jednotlivých období, vyzkouší si preparaci vzorků vibrační jehlou, restaurování kostí a zubů třetihorních zvířat a samozřejmě nebudou chybět ani dinosauři!
Několik slov o muzeu:
Dnešní Západočeské muzeum v Plzni bylo založeno v roce 1878. Rozsahem historických, uměleckoprůmyslových i přírodovědných sbírek patří k největším muzejním ústavům v České republice.
Vedle výstavní činnosti muzeum pořádá přednášky, komentované prohlídky, výukové programy, tvůrčí dílny, jarmarky, příměstské tábory, odborné semináře a konference. Své reprezentativní prostory nabízí k pořádání svatebních obřadů, koncertů a jiných kulturně společenských akcí.

Kontakt:
www.zcm.cz

Neděle 2. 7. 2017
okolo Divadla Karla Pippicha 9, 13, 16 a 20 hodin

 

Naivní divadlo, Liberec
Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých (50´, 14+)

Předloha: Judith Schalansky
Režie: Filip Homola
Výprava: Kamil Bělohlávek
Hudba: Kora et le Mechanix
Hrají: Miroslava Bělohlávková, Diana Čičmanová, Barbora Kubátová, Dan Kranich, Adam Kubišta
Premiéra: 16. 2. 2017

Několik slov o inscenaci:
Ráj je ostrov. A peklo též.
Experimentální inscenace vznikla na motivy knihy německé autorky Judith Schalansky, Atlas odlehlých ostrovů. Její první vydání z roku 2009 obdrželo prestižní ocenění Nejkrásnější německá kniha roku. Autorka čtenáře ve své knize unáší na padesát odlehlých míst, roztroušených ve všech oceánech světa. Od ostrova Tristan da Cunha, přes Galapágy, ostrov Robinson Crusoe až po Ostrov Vánoční či Velikonoční. Ke každému ostrovu autorka připojuje nejen překrásnou vlastnoručně kreslenou mapu, ale především krátký příběh s daným místem se pojící. Jsou to příběhy o vzácných zvířatech, podivných lidech, o ztroskotaných otrocích, zbloudilých objevitelích... Příběhy vzešlé z tradovaných mýtů i z konkrétních historických událostí. Z mozaiky nezřídka velmi absurdních osudů a situací, které se odehrály na těch nejodlehlejších a nejmenších ostrovech světa se však postupně vynořuje jeden příběh s velkým P: Příběh vývoje naší společnosti.
Několik slov o divadle:
Naivní divadlo Liberec bylo založeno v roce 1949 (zprvu pod názvem Ústřední loutkové divadlo, záhy přejmenované na Krajskou loutkovou scénu, od roku 1961 Severočeské loutkové divadlo, v roce 1968 získalo svůj dnešní název) jako jedno z prvních profesionálních loutkových divadel v bývalém Československu. Přestože se jeho tvorba přirozeným vývojem ubírala různými směry, v podvědomí diváků i odborníků se zapisuje jako velmi kvalitní české loutkové divadlo již šedesát let.

Kontakt:
www.naivnidivadlo.cz

Pondělí 3. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha v 15, 17 a 19 hodin

 

Studio DAMÚZA, Praha
Momotaró (35´, 3+)

Režie a scénografie: Vendula Bělochová
Hudba: Eliáš Jeřábek
Hrají: Maëlane Auffray, Martin "Cengy" Belianský, Lucia Čižinská

Několik slov o inscenaci:
Loutková inscenace s živou hudbou, beze slov, pro děti od tří let.
Momotaró je tradiční japonský příběh. Stejně jako naše představení vypráví příběh sirotka,
kterého jednoho dne z vody vyloví bezdětný pár. V původní pohádce připluje schovaný v
broskvi, japonsky momo. Odtud dostane i své jméno – Momotaró. Když vyroste, vydává se
bojovat s démony, kteří sídlí na dalekém ostrově. Cestou potkává své spojence a přátele,
kraba, úhoře a velrybu. Momotaró s jejich pomocí démona přemůže a vrací se domů za
svými rodiči.
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt:
www.damuza.cz

Pondělí 3. 7. 2017
Stan u Divadla Karla Pippicha v 9 a v 15 hodin

 

 

Loutkářská konzervatoř II. ročník, Praha, Chrudim
Zanechat stopu (30´, +12)

Koncept a realizace: frekventanti konzervatoře
Lektoři konzervatoře: Michaela Homolová a Filip Homola

Několik slov o instalaci:
Loutková instalace inspirovaná životem a dílem chrudimského rodáka Josefa Ressela. Lesníka, spisovatele a vynálezce česko-německého původu, který se proslavil především svojí touhou vynalézat. Tvůrci, frekventanti loutkářské konzervatoře, kterou druhým rokem pořádá Spolek pro vydávání časopisu loutkář, se inspirovali životní poutí Josefa Ressela, který se celý život snažil prosadit své nápady, většinou marně. Jeho genius byl doceněn teprve po jeho smrti. Zpětně je mu vzdáván hold v nejrůznějších podobách. V připravené instalaci, kterou můžete v průběhu Loutkářské Chrudimi navštívit v industriálním prostoru Sladovny, zhlédnete jedenáct objektů ilustrujících jeho životní osud.
Instalace je vytvořena k připomínce 160 let od jeho úmrtí.
Několik slov o konzervatoři:
Loutkářská konzervatoř je dvouletý vzdělávací projekt určený přednostně režisérům a vedoucím loutkářských amatérských souborů a dalším zájemcům z řad amatérských loutkářů a pedagogům, který připravuje společně Spolek pro vydávání časopisu Loutkář, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) a Chrudimská beseda. V průběhu druhého ročníku se její frekventanti zabývali moderní podobou současného loutkového divadla. Získané poznatky byly zúročeny v průběhu příprav a realizace výše uvedené divadelní instalace.

Kontakt:
www.loutkar.eu

Pondělí 3. 7. 2017
industriální prostor Sladovna 10–14 a 18–20 hodin
Úterý 4. 7. 2017
industriální prostor Sladovna 10–14 a 18–20 hodin
Středa 5. 7. 2017
industriální prostor Sladovna 10–14 a 18–20 hodin
Čtvrtek 6. 7. 2017
industriální prostor Sladovna 9–16

 

 

Theater Couturier & Ikkola, Berlín (DE)
Kachna, Smrt a Tulipán (55´, 6+)

Režie: Jörg Lehmann
Hudba: Marie Elsa Drelon / Frieder Zimmermann
Loutky: Sabine Köhler
Kostýmy: Gabi Keuneke
Světla: Josia Werth
Hrají: Martina Couturier a Heiki Ikkola


Několik slov o inscenaci:

Divadelní text podle knihy Wolfa Erlbrucha pro herečku, loutkáře a muzikanta.
Kachna si žije poklidným životem mezi hnízdem a rybníkem, od ranní rozcvičky, přes plavání po siestu. Ale jednoho dne se jí přihodí něco zvláštního. Znenadání se jí za zády objeví vysoký chlapík. „Jsem smrt“, představí se. „To by mohl říct každý“ myslí si kachna, ale pomalu, ale jistě se musí podívat pravdě do očí, i když je pro ni dost obtížné pochopit, co to vlastně znamená. Smrt je lehce podrážděná z této temperamentní bytosti. Ale nakonec mezi nimi dojde ke sblížení a v závěru smrt odnáší kachnu k velké řece a je z toho snad i trochu smutná. Ale to je život…
Inscenace získala řadu ocenění a zcestovala desítku zemí po celém světě.
Několik slov o protagonistech:
Heiki Ikkola absolvoval Akademii dramatických umění „Ernst Busch“ v Berlíně / obor loutkářství. Dnes na této škole pravidelně vyučuje jako externí lektor. Divadlo hraje od svých šestnácti let, tvořil inscenace pro divadelní sály i pouliční divadlo. Pracoval jako nezávislý loutkář, režisér, herec a autor s vlastní společností cirkus Kaos. Hostoval v různých divadlech v Berlíně, ale také ve Státní opeře Berlín, divadlu Theater an der Parkaue Berlin, divadle Waidspeicher Erfurt, divadlo Bernburg, Thalia Theater Halle i v zahraničí, například v Sydney, Volkstheater Rostocku atp.

Kontakt:
Martina Couturier, m.couturier@gmx.de
Cie. Freaks und Fremde, office@freaksundfremde.de

Úterý 4. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha ve 13 a v 15 hodin

 

 

Láďa Karda, KALD DAMU, Praha
Loutky a cigára (30´, 15+)

Koncept a realizace: Ladislav Karda

Několik slov o inscenaci:
Ministerstvo kultury varuje: loutkaření způsobuje pomalou a bolestivou smrt…
České loutkářství se dostalo 1.12.2016 na seznam UNESCO. Od té doby se čeští loutkáři rozutekli po světě a snaží se pod nálepkou kulturního dědictví reprezentovat českou kulturu. Pro nevalné kvality těchto produkcí uspořádalo české ministerstvo kultury na tyto loutkáře hon. Dejte si pozor, mohou se nacházet i ve vašem městě!
Několik slov o autorovi:
Student oboru herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla Divadelní akademie múzických umění v Praze, vedoucí studijního programu Branislav Mazúch a Eva Málková-Spoustová.

Kontakt:
Ladislav Karda, www.facebook.com/lada.karda

Pondělí 3. 7. 2017
učebna Chrudimské besedy ve 24 hodin
Úterý 4. 7. 2017
učebna Chrudimské besedy ve 24 hodin
Středa 5. 7. 2017
učebna Chrudimské besedy ve 24 hodin

 

 

Cie. Freaks und Fremde, Drážďany, (DE)
Freakshow – The Best In Town !!!

Režie / koncept / účinkují: Sabine Köhler a Heiki Ikkola
Zvuk / Hudba: Daniel Williams
Světla: Josia Werth

Několik slov o inscenaci:
Jedinečné divadelní představení na pomezí kabaretu, loutkového panoptika, grotesky a kabinetu kuriozit v režii drážďanského Cie. Freaks und Fremde. Freakshow vzdává poctu podivnému a úžasnému. Inspiruje se cirkusovými výstupy tzv. „sideshows“, „vlaky duchů“ a fantastickými přehlídkami, které sahají od Evropy až k samým hranicím Pákistánu a Sibiře. Až do začátku minulého století byly osoby se zvláštními rysy nebo nadáním předváděny v rámci takzvaných „sideshows", které provázely poutě a veletrhy po celé Evropě. Předvádění těchto „kuriozit", „monster“ či „hříček přírody" má dlouhou tradici, protože probouzí emoce a rozněcuje fantazii lidí a zpochybňuje hranici mezi tím, co je normální a co abnormální.
Představení stojí na naprosto dokonalé souhře dvojice protagonistů a jejich mistrovskému ovládnutí široké škály loutkářských technik, které se v dnešním alternativním divadle vidí málokdy. Vytváří tak fantaskní směs plnou nejrůznějších proměn loutek i herců, groteskních tanců, balancování na hraně kýče, her s iluzí a realitou zahuštěnými douškem anarchie a špetkou sarkasmu, nečekaných zvratů při kterých se publiku nejednou zatají dech.
Několik slov o souboru:
Práce drážďanského divadelního souboru Cie. Freaks and Fremde má těžiště hlavně v moderním pojetí loutkového divadla, které specifickým způsobem využívá prvků tanečního a pohybového divadla, pantomimy, grotesky, výtvarného umění a hudby. Divadelní skupinu založili v roce 2006 perfomeři Heiki Ikkola a Sabine Köhler, kteří se seznámili během studia loutkohry na berlínské Akademii dramatických umění Ernsta Busche. Kromě účinkování na festivalech a v divadlech v Německu, hráli Cie. Freaks and Fremde ve většině evropských zemích a měli možnost vystupovat i v Tunisu, Pákistánu, Indii, Íránu, Austrálii a Kolumbii.

Kontakt:
Cie. Freaks und Fremde, office@freaksundfremde.de

Úterý 4. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha ve 22 hodin

 

 

Studio DAMÚZA, Praha
Jakoubkovo splněné přání (35´, 5+)

Režie a loutky: Markéta Sýkorová
Scénografie: Tereza Vašíčková
Hrají: Diana Čičmanová a Miroslava Bělohlávková

Několik slov o inscenaci:
Loutková inscenace na motivy pohádky Bohuslava Březovského.
Kdysi dávno v malé chaloupce na samotě v lese žil malý chlapec jménem Jakoubek. Třeba si
myslíte, že se mu uprostřed těch lesů stýskalo po dětech a po lidech, ale nestýskalo se mu.
Vždyť žádné děti dosud nepoznal a z dospělých vídal jenom svého tatínka. A když něco
neznáte, tak se vám po tom ani nemůže stýskat. Až jednou…
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt:
www.damuza.cz

Úterý 4. 7. 2017
stan za Divadlem Karla Pippicha v 15 (D) a v 17 (A+B+C) hodin

 

Martin Hak, Pustá Kamenice
Vyberte si pohádku (60´, 5+)

Připravil a vypráví: Martin Hak

Několik slov o inscenaci:
Jde o živé vyprávění klasické pohádky. Vypravěč dává divákům vybrat jednu ze tří nabízených. Např. O kůzlátkách, O třech prasátkách, O Otesánkovi nebo O Červené Karkulce, O perníkové chaloupce apod. Vybraná pak opravdu zazní s „celou parádou“. Inscenace je vhodná pro diváky od 7 let a v mnoha variantách pro kohokoliv přes dospělé až po dědečky a babičky. A kdo si myslí, že každou z těch pohádek dávno zná, bude se divit. Vypravěč se drží známého sledu událostí, nejedná se o bláznivé verze, apod. Jeho otázky, komentáře a způsob vykreslení jednotlivých obrazů děje však otevírají divákům nečekaný vhled do „známého“ příběhu.
Několik slov o vypravěči:
Vyučil jsem se nástrojařem, byl učitelem výtvarného oboru ZUŠ, pak vystudoval divadelní fakultu JAMU Brno. Pracoval jsem jako učitel na soukromé škole a jako lektor kurzů pro pedagogy a manažery. Vypravěčstvím jsem začal žít v roce 2001. V současné době pořádám vzdělávací akce a umělecká vystoupení pro firmy, školy, knihovny, divadla, skauty, vědce, faráře a širokou veřejnost.

Kontakt:
Martin Hak, www.vypravec.com

Úterý 4. 7. 2017
MED v 9 hodin

 

MárkusZínház, Pécs (HU)
Historie létání (50´, 5+)

Autor: Mihály Bizás, Gábor Pilári, Lili Eszter Pilári, Zsuzsanna Polgár, Zsuzsanna Vajda,
Loutky: Pilári Gábor a Vajda Zsuzsanna
Hudba: Csernák Zoltán Samu
Hudební doprovod na klavír, kontrabas a perkuse: Csernák Z. Samu, Pilári Áron, Szabó D. Kornél, živá hudba v rytmu jazzu
Hrají: Pilári Lili Eszter, Vajda Zsuzsanna, Pilári Gábor

Několik slov o inscenaci:
Markus Airline – „Země je kulatá“
Člověk od nepaměti toužil létat. Muž, který kráčel po Zemi, snil o tom, vzlétnout do oblak a létat jako pták. Mělo to jen dva háčky: vzlétnout a přistát. Pokoušeli jsme se o to po staletí.
Inscenace připomene mytologické i současné postavy, jejichž vzpomínky jsou součástí historie létání.
Hra se odehrává na stole, s příležitostným létáním do vesmíru nad hlavami diváků.
Každý let začíná pádem (G. Martin) křídla rostou během letu!
Několik slov o divadle:
MárkusZínház je rodinné nezávislé maďarské loutkové divadlo s třicetiletou tradicí. Do roku 2012 šlo o kočovnou společnost bez vlastní scény. Hraje inscenace pro děti, mládež i dospělé. Jeho členové kromě loutkových produkcí organizují festival stínového divadla v Pécsi, věnují se historii loutkového divadla a sběratelství. Na své studijní cestě do Turecka a Indie (Kerala, Rajastan) zmapovali mistry tradičního loutkářství v těchto zemích. MárkusZínház je vítězem několika festivalových cen a její zakladatelé získali v roce 2009 státní cenu za přínos v kultuře.

Kontakt:
Gábor Pilári, www.markuszinhaz.hu

Středa 5. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha v 15 a ve 20 hodin

 

 
 

Studio DAMÚZA, Praha
Co chce Jepice (35´, 3+)

Režie: Katarína Vrbová
Scénografie: Karolína Jansová
Hrají: Barbora Bočková ad.

Nekolik slov o inscenaci:
Poetický pohádkový příběh o krátkém, ale velmi pestrém životě jedné jepice. Loutková
inscenace s živou hudbou.
Sledujeme dobrodružnou cestu Jepice, která se vydává do velkého světa. Při svém objevném
putování potkává řadu dalších brouků: hovnivály, kteří bojují o svou kuličku, mravence, kteří
se podobají jeden druhému jako vejce vejci, ale také cvrčka-houslistu i záludného pavouka.
Životní pouť Jepice se uzavírá velmi brzy. Náš příběh ale připomíná, že každý konec je i nový
začátek, ať už jste malý cvrček, nebo velký brouk. A že štěstí, které hledáme, máme možná
celou dobu u nohou.
Několik slov o divadle:
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt:
www.damuza.cz

Středa 5. 7. 2017
Stan za Divadlem Karla Pippicha v 10 a ve 13 hodin

 

 

Divadlo Buchty a loutky, Praha + Monika Knoblochová a spol.
Tragédie o doktoru Faustovi aneb Co jsem myslil, že jsem dělal, že jsem se tomu pekelníkovi upsal (60´, 8+)

Hudebně-divadelní představení
Scénář: Kateřina Schwarzová a Vít Brukner
Divadelní složka: Kateřina Schwarzová a Vít Brukner
Hudební složka: přední česká cembalistka Monika Knoblochová, Adéla Štajnochrová (housle) a Hana Fleková (violoncello)..

Několik slov o inscenaci:
Známý soubor Buchty a Loutky se spojil s přední českou cembalistkou Monikou Knoblochovou a společně vytvořili nevšední hudebně-divadelní představení, které vzniklo při příležitosti 80. narozenin jednoho z nejvýznamnějších českých současných skladatelů Jiřího Temla, jenž k představení složil originální hudbu. Představení spojuje soudobou klasickou hudbu s loutkoherectvím a vzniklo v rámci 7. ročníku Hudebního salónu Café crème.
Představení na klasické faustovské motivy obohacuje postava veselého kašpárka, nadpřirozené úkazy a živé hudební vstupy.
Několik slov o divadle:
Buchty a loutky - nezávislý loutkový divadelní soubor má za 24 let své existence za sebou 54 premiér pro děti i pro dospělé a řadu dalších divadelních, divadelně hudebních i filmových projektů, i řadu prestižních ocenění. Nyní mají Buchty a loutky na repertoáru 12 titulů pro děti a 11 pro dospělé. S nezaměnitelnou poetikou, originálními postupy a nadhledem zpracovávají Buchty a loutky klasické literární i filmové tituly a přinášejí autorskou tvorbu, jejich loutkové inscenace pro děti plné humoru jsou zábavné i pro rodiče.

Kontakt:
produkce Daniel Schenk, +420 776 572 685, info@buchtyaloutky.cz, www.buchtyaloutky.cz

Středa 5. 7. 2017
Muzeum barokních soch v 17 (A+B+C) a v 19 hodin

 

 

Loutková divadelní společnost Pana Párka, KALD DAMU, Praha
Posvícení v Hudlicích (60´, 12+)

Původní text: Matěj Kopecký
Režie, scénografie: Marek Párek
Hrají: Nataša Mikulová, René Vitvar
Pedagogické vedení: Robert Smolík, Marek Bečka
Loutky: klasické ručně řezané marionety z lipového dřeva, velikost 25 cm

Několik slov o inscenaci:
Jedná se o klasickou staročeskou loutkářskou hru, již nesčetněkrát inscenovanou.
Inscenace vznikla jako klauzurní práce 1. ročníku magisterského studia DAMU KALD 2016 ve snaze o prověření klasických forem loutkového divadla.
V hustém lese, kníže Oldřich, bloudíc, hledá cestu domů. Najde? Najde! Přátelství, ale i zradu, která je po zásluze dobře potrestána a na konec dobrý konec.
Několik slov o souboru:
Loutková divadelní společnost Pana Párka jejíž heslem je: Buď ten kdož loutky v lásce má a do pekla nepůjdeš.

Kontakt:
Marek Párek, www.facebook.com/Loutková-divadelní-společnost-pana-Párka-1697720613796451/

Středa 5. 7. 2017
MED od 22.30 hodin

 

Divadlo PIKI, Pezinok (SK)
Babička z vajíčka (50´, 3+)

Autor: podle knihy Eliáš a babička z vajíčka Ivy Procházkové
Dramatizace: Katarína Aulitisová
Režie: Katarína Aulitisová, Ĺubomír Piktor
Scéna, kostýmy, loutky: Markéta Plachá
Hudba: Peter Vaňouček
Hrají: Katarína Aulitisová, Ĺubomír Piktor

Několik slov o inscenaci:
Na co vám je maminka jako princezna a otec na hraní, když na vás nemají čas?
A někdy se zlobí, že by člověk vyskočil z kůže. A ještě k tomu nemají rodiče, tedy ani vy nemáte babičku ani dědu. Basta fidli, staré vidly, chmuľo - truľo, smradľavá noha,
počúrané strašidlo, už mám toho dosť!
Nejvyšší čas, aby se stal nějaký zázrak! Zlatá rybka, Aladinova kouzelná lampa, čarovné zrcadlo? Ale ne. Vajíčko. Obyčejné, malé vajíčko.
Několik slov o divadle:
Divadlo PIKI existuje od roku 1990. Je významným představitelem nezávislé slovenské scény. Nemá stálý divadelní prostor, ale hostuje na různých domácích i zahraničních scénách. V jeho repertoáru jsou klasické pohádkové příběhy, ale především autorské hry se současnou, někdy tabuizovanou, tématikou. Své produkce uvádí dětem mateřských a základních škol, ale i dospělému publiku.

Kontakt:
http://piki.sk/

Čtvrtek 6. 7. 2017
Divadlo Karla Pippicha od 10 a od 17 hodin

 

 

Martin Hak, Pustá Kamenice
Velrybí doupě (60´, 5+)

Připravil a vypráví: Martin Hak

Několik slov o inscenaci:
"Příběhy z ledových plání, tvrdé jako zmrzlé maso, vypečené jako tulení tuk a poučné jak rána medvědí tlapou." Inscenace je živým vyprávěním o životě za polárním kruhem. Obecenstvo uvidí několik příběhů o lidech a jiných tvorech z ledových plání severu, svist ledových krystalů po bílé pláni, zazní i eskymácká píseň. Naší kultuře obvykle cizí animální syrovost Gróňanů je v příbězích živě spojená s jejich „jemnou duší“, touhou po spravedlnosti, důvtipem, humorem a vypravěč je průvodcem na výletě mezi ně.
Několik slov o vypravěči:
Vyučil jsem se nástrojařem, byl učitelem výtvarného oboru ZUŠ, pak vystudoval divadelní fakultu JAMU Brno. Pracoval jsem jako učitel na soukromé škole a jako lektor kurzů pro pedagogy a manažery. Vypravěčstvím jsem začal žít v roce 2001. V současné době pořádám vzdělávací akce a umělecká vystoupení pro firmy, školy, knihovny, divadla, skauty, vědce, faráře a širokou veřejnost.

Kontakt:
Martin Hak, www.vypravec.com

Čtvrtek 6. 7. 2017
MED od 9 hodin

 

Divadelní společnost Kordula, Liberec
Papírové pohádky, aneb Tři pohádky o kmotru Zajíci (40´, 3+)

Autor: Igor Instančuk – Deset večerů s pohádkou
Překladatel: Jan Vladislav
Dramatizátor: Pavlína Kordová
Režie: Pavlína Kordová
Scénografie: Pavlína Kordová
Loutky: Pavlína Kordová
Kostýmy: Pavlína Kordová
Hudba: Marie Kordová

Několik slov o inscenaci:
Na začátku trocha čarování a z malé knihy je velká a hlavním hrdinou je Kmotr Zajíc, který se snaží obelstít lidi i zvířátka. Nakonec ale zvítězí hlavně sám nad sebou. V průběhu představení se děti zapojí do hry v roli zvířátek a pomůžou tak staré želvě přivést kmotra Zajíce k rozumu.
Několik slov o souboru:
Divadelní soubor Kordula vznikl jako volné sdružení loutkoherců z Liberce, konkrétně Ruda Krause a Pavlína Kordová. Má na repertoáru kolem pěti představení a tři ve fázi několikaletého rozpracování. U souboru funguje soubor Kordulata, kde opět velmi nepravidelně vznikají divadelní tvary, dle času a chuti dětí.

Kontakt:
http://kordula.blog.cz/

Čtvrtek 6. 7. 2017
Malá scéna Divadla Karla Pippicha od 11 hodin

 

MárkusZínház, Pécs (HU)
Kathputli (50´, 5+)

Divadlo Márkus Zínház představí loutkové akrobaty z tradičních lidových loutkových her „Kathputli“ přivezené ze studijní cesty z indického města Džaisalmér.

Několik slov o inscenaci:
Nonverbální představení, pouze s doprovodem původní hudby, ve kterém vystoupí:
Jogi, který předvede krocení hada pomocí hry na nástroj pungi
Anarkali, nádherná tanečnice
Muslim Navab a hindu Rádža v jedinečném souboji
Gangá Rám Máli Ká Lárká – fantastický žonglér
Punnu Khan – rabarský princ, který se svou manželkou cestuje světem na hřbetě velblouda
Dulla Bhatti – rajputský hrdina, který předvede své umění coby akrobat na koňském hřbetě
Bahrupia – dvouhlavý muž a Jádügar – kouzelník.
Několik slov o divadle:
MárkusZínház je rodinné nezávislé maďarské loutkové divadlo s třicetiletou tradicí. Do roku 2012 šlo o kočovnou společnost bez vlastní scény. Hraje inscenace pro děti, mládež i dospělé. Jeho členové kromě loutkových produkcí organizují festival stínového divadla v Pécsi, věnují se historii loutkového divadla a sběratelství. Na své studijní cestě do Turecka a Indie (Kerala, Rajastan) zmapovali mistry tradičního loutkářství v těchto zemích. MárkusZínház je vítězem několika festivalových cen a její zakladatelé získali v roce 2009 státní cenu za přínos v kultuře.

Kontakt:
Gábor Pilári, www.markuszinhaz.hu

Čtvrtek 6. 7. 2017
okolo Divadla Karla Pippicha v rámci programu loutkářské pouti (14-17 hodin)

 

 

Vocaď pocaď, Praha
O dobrém jídle (45´, 4+)

Námět a realizace: Barbora Vyskočilová a Claudie Eftimiadisová
Hrají: Barbora Vyskočilová a Claudie Eftimiadisová

Několik slov o inscenaci:
Pohádka o Jardovi a Tondovi, kteří jsou bráchové a jsou to ještě malí kluci. Prozradíme vám, co se stane, když byste celý den jedli jenom ze svého tajného šuplíku, plného sladkostí.
Pomocí představení pomáháme u dětí vytvářet správné návyky vhodného stravování.
Několik slov o souboru:
My, VOCAĎ POCAĎ, jsme skupina lidí, která se dlouhodobě pohybuje na profesionální divadelní scéně (všichni absolvovali Katedru alternativního a loutkového divadla na DAMU). Rozhodli jsme se, že jestli má něco smysl, pak hrát pro děti. Zároveň je pro nás zábavné představovat pohádky i čistě dospělému publiku, s čímž máme zatím jen a jen pozitivní zkušenost. Naše tvorba je ryze autorská a to od námětu až po finální tvar. Snažíme se zábavnou formou přiblížit publiku dnešní svět, aniž bychom jej mentorovali a ukrajovali cokoliv z jeho fantazie. Představení jsou stavěna tak, aby se divák aktivně zapojil a sám měl možnost zvážit, co je dobré a co špatné.

Kontakt:
https://www.facebook.com/vocadpocad/

Sobota 1. 7. 2017
stan za Divadlem Karla Pippicha od 17.30 hodin